O HND-u > Zaključci novinarskog vijeća časti  > Zaključci 30. sjednice Novinarskog vijeća časti, održane, 8. studenoga 2018.

Šime Zupčić vs Mihovil Raduš

Novinarsko vijeće časti na sjednici održanoj 8. studenog 2018. godine u sastavu Aleksej Gotthardi-Pavlovsky, Tom Držić, Davor Hrvoj, Marinko Jurasić, Verica Mađer, Gordan Panić, Paulina Peko šalja, Damir Pijaca, Vlado Podrug, Ivana Radaljac Krušlin razmatralo je zahtjev šime Zupčića za pokretanje postupka protiv Mihovila Raduša, autora teksta „Testirali smo nova icandy kolica ….“,  objavljenoga 20. srpnja 2018. godine na portalu super1.net, zbog prikrivenog oglašavanja. Link na članak ili prilog:
https://super1.net.hr/look/testirali-smo-nova-icandy-kolica-s-najboljim-blizancima-na-svijetu-ne-samo-da-su-lijepa-nego-su-i-napokon-prakticna/

 

Na istom webu ima sličnih neetičnih i nezakonitih pojava (prikriveno oglašavanje):

https://super1.net.hr/look/opet-je-ogromno-snizenje-na-nordstromu-nasle-smo-22-stvari-koje-se-sad-isplati-kupiti/

https://super1.net.hr/look/dobra-nam-je-haljina-koju-je-vanja-modric-nosila-na-corlukinoj-svadbi-nasle-smo-gdje-se-moze-kupiti/

https://mullersvijet.net.hr/prirodni-kutak/dva-super-brza-i-zdrava-recepta-za-slatki-bio-dorucak/

 

Mihovil Raduš nije član HND-a.

 

Zaključak

Novinarsko vijeće časti sa 8 glasova za i uz dva suzdržana glasa upozorava novinara kako je ovim tekstom  prekršio opća novinarska načela, sadržana i u članku 24. Kodeksa časti hrvatskih novinara, koji govori kako novinar ne smije biti autorom oglasa i  drugih propagandnih priloga, jer to dovodi u sumnju njegovu profesionalnu nepristranost. Isto vrijedi i za svaki drugi oblik sudjelovanja u reklamnim i propagandnim aktivnostima. Prekršeno  je načelo iz  31. članka  Kodeksa časti koje govori da prikriveno oglašavanje i promidžbeni novinarski prilozi nisu dopušteni. Nedopušteno je i prepletanje i povezivanje novinarskih priloga i oglasa. Bili plaćeni ili besplatni, oglasi, kao i sve plaćene informacije, moraju se jasno i nedvojbeno razlikovati od novinarskih priloga.

 

Obrazloženje: Sporni članak čitatelja  vrlo lako dovodi u zabludu jer u opremi članka nije na formalno propisan i prihvatljiv način naglašeno da se radi o sadržaju promidžbenoga karaktera.

U dnu članka, nedovoljno transparentno, istaknuto je kako je članak nastao „u suradnji“ s iCandybrendom, što ni na koji način nije službena, formalna definicija koja bi čitatelju nedvosmisleno dala do znanja o kakvoj se vrsti članka radi.

Bilo je potrebno jasno i nedvosmisleno, uz naslov i podnaslov članka, čitatelju dati do znanja o vrsti sadržaja koji slijedi.