Zahtjev Hrvatskog društva dramskih umjetnika za pokretanje postupka protiv novinara Borisa Homovca, autora tekstova objavljenih na portalu telegram.hr:
- 8. svibnja 2016. – premijera „FilumenaMarturano“
- 18. rujna 2016. – premijera „Gospođa Bovary“
- 16. listopada 2016. – „Sherlock Holmes“
- 6. prosinca 2016. – premijera „Priča iz bečke šume“
-16. ožujka 2017. – premijera „Komet“
Boris Homovec nije član HND-a.
Novinarsko vijeće časti u sastavu: predsjednik Aleksej Gotthardi-Pavlovsky, Davor Hrvoj, Verica Mađer, Paulina Peko šalja, Damir Pijaca, Marko Podrug, Vlado Premuž, Veronika Rešković, Slobodan Vlašić donijelo je:
Zaključak
Sa šest glasova za, jednim protiv i dva suzdržana Novinarsko vijeće časti ocjenjuje da se kazališni kritičar Boris Homovec nije ogriješio o univerzalne novinarske etičke norme.
Obrazloženje: Potpisnica prijave, predsjednica Hrvatskog društva dramskih umjetnika Perica Martinović, izdvojila je pet kazališnih kritika Borisa Homovca, objavljenih na portalu Telegrama, u kojima je, kako se tvrdi, autor „osobno prozivao i etiketirao glumce po spolnoj i inim osnovama“. Smatra, također, da su dijelovi njegovih tekstova „nedopustiv primjer vrijeđanja i omalovažavanja te opservacija kojima su izvor kuloari i trač“.
Kazališna, kao i bilo koja druga vrsta kritike, temelji se na subjektivnom doživljaju autora. Homovčeva konstatacija da Anja šovagović „nije bila seksepilna ni kad je bila mlada“, koja je apostrofirana u prijavi, izvađena je iz konteksta u kojemu autor smatra da je Anja šovagović, za koju inače u istom tekstu tvrdi da je u naponu glumačke snage, nije bila prikladna za ulogu koju je dobila.
Prijava sugerira da je autor u svojim osvrtima na predstave površan te da svoje zaključke donosi na temelju uličnih tračeva, no radi se o studioznim i podužim kritikama, koje se nipošto ne temelje na vrijeđanju i diskriminiranju. Prijaviteljica, primjerice, ističe i njegovu opservaciju o glumici Bojani Gregorić Vejzović za koju u tekstu stoji da „...u kazališnim kuloarima govore kako ju je prilično pogodila kriza srednjih godina.“ Uvidom u tekst jasno je da rečenica nije citirana u cijelosti, ona naime glasi ovako: „ Iako za Bojanu Gregorić Vejzović u kazališnim kuloarima govore kako ju je prilično pogodila kriza srednjih godina, ona na sceni postaje sve boljom i zrelijom glumicom“. Vidljivo je, dakle, da autorova namjera nije bila vrijeđati glumicu već, naprotiv, pohvalio ju je.
Slično je i s ostalim navedenim primjerima iz prijave. Kad piše za Nelu Kocsis da je „jeftino seksi“, misli na ulogu koju je odigrala na sceni. Isto tako, kad Homovec kaže o Dori Polić Vitez da „dok je bila mlađa bila je poprilično nezanimljiva i ne osobito primjetna“, to se, vidljivo je iz teksta, odnosi na njezinu glumačku karijeru. O Jeleni Miholjević napisano je da problem nastaje kad mora biti „ženstvena, zanosna, seksi, podatna, topla fatalna žena“, odnosno Homovec smatra da nije bila dovoljno uvjerljiva u ulozi koja joj je dodijeljena.
Boris Homovec kritizira uloge koje su navedene glumice odigrale, a ne njih osobno. Njegove analize su argumentirane i podrobne, a zaključci subjektivni. Vijeće časti, stoga, ne smatra da se autor ogriješio o univerzalna načela novinarske etike.