Aktualno > Vijesti

Hrvatska radiotelevizija: zahtjev za ispravak objavljene informacije

01.10.2018.

Glavni ravnatelj Hrvatske radiotelevizije Kazimir Bačić, u skladu s člankom 40. Zakona o medijima, od nakladnika portala hnd.hr, Hrvatskog novinarskog društva, zatražio je objavu ispravka informacija objavljenih 11. rujna 2018. na portalu hnd.hr u članku pod naslovom „Ogranak HND-a na HTV-u protiv manipulacija i neodgovornog ponašanja privilegirane manjine“

Tekst ispravka prenosimo u cijelosti:

"Pozivamo Vas da u skladu s člankom 40. Zakona o medijima objavite ispravak informacija objavljenih dana 11. Rujna 2018. Godine na portalu hnd.hr u članku pod naslovom „Ogranak HND-a na HTV-u protiv manipulacija i neodgovornog ponašanja privilegirane manjine“, kako slijedi:

U članku pod naslovom Ogranak HND-a na HTV-u protiv manipulacja i neodgovornog ponašanja privligirane manjine“ objavljenom  na portalu hnd.hr dana 11. rujna 2018. godine iznesene su netočne informacije kojima su grubo povrijeđeni ugled i čast Hrvatske radiotelevizije.

Tako se netočno navodi da HRT „u posljednje vrijeme potresaju afere“, a kao primjeri se spominju slučaj preprodaje karata za svjetsko nogometno prvenstvo, te nabava serije Je li moglo drugačije?

Prvotno se ističe kako je netočno da je HRT „tjednima, gotovo mjesecima prikrivala činjenice vezane uz ageru karte“

U internu istragu vezanu za prodaju karata za finale svjetskog prvenstva u nogometu HRT je krenula po saznanju svih relevantnih činjenica i zaprimanja odgovarajuće dokumentacije, a što je bilo gotovo mjesec dana prije saznanja javnosti, te je tada odmah bez  odgode obavijestio i nadležna državna tijela. Dakle, nikako se ne može tvrditi da je HRT na bilo koji način nastojala prikriti ovaj događaj.

Ravnateljstvo HRT-a nije znalo niti je moglo znati da su njegovi zaposlenici mimo znanja zatražili karte za svjetsko nogometno prvenstvo jer se sva komunikacija odvijala direktno između ovlaštenih osoba EBU-a i ovlaštenih osoba HRT-a (sada pod istragom) tj navedene karte nisu dio ugovora koji jepoznat ravnateljstvu HRT-a nego su naknadno odobrane od FIFE za EBU i članice EBU-a.

Životno je nelogično da je Ravnateljstvo HRT-a upoznato sa svakom radnjom svakog pojedinog radnika HRT-a, te nema uvid u mail korespodenciju svakog radnika, a u konkretnom slučaju je u internu istragu HRT krenuo po zaprimanju svih relevantnih činjenica, a što je bilo gotovo mjesec dana prije saznanja javnosti o istome.

Dalje, ističemo kako u nabavi predmetne serije „Je li moglo drugačije? ne postoji ništa sporno te nije riječ  o „manipulativnom odnosno moralno upitnom projektu“. Konačnu odluku o nabavi predmetne serije, po provedenom postupku i nakon mišljenja Povjerenstva za nabavu dokumentarnih sadržaja i odabira v.d. glavnog urednika HTV1, donijeli su ravnatelj PJ Programa i PJ Produkcija sukladno Općim uvjetima poslovanja HRT-a o mjerilima i postupku odabira programa od neovisnih proizvođača.

Svi podaci vezani za nabavu predmetne serije objavljeno na mrežnim stranicama HRT-a http:/www.hrt.hr/fileadmin/video/IZVJEŠĆE  O NABAVI SADRZAJA  NEOVISNI H PROIZVODACA ZA HTV ZA 2018. F..pdf, u Izvješću o provedbi članka 11. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji za 2017. Godinu koje je izvješće prihvatilo  i Programsko vijeće Hrvatske radiotelevizije.

Netočni su i paušalni navodi da bi bilo kojem radniku HRT-a bilo zabranjeno govoriti, odnosno da su radnici ograničeni i često cenzurirani.

Naime, radnici HRT-a mogu javno istupati bez ikakve prethodne dozvole njihovih urednika ili drugih rukovodećih osoba, kao što mogu i slobodno izražavati svoje mišljenje o svim društvenim temama poštujući pri tom akte HRT-a kao svog poslodavca.“

Ispravak netočnih informacije mora biti objavljen u skladu odredbi članka 41.Zakona o medijima te Vas pozivamo da postupite sukladno mjerodavnim zakonskim odredbama.

S poštovanjem,

Glavni ravnatelj HRT-a

Kazimir Bačić"

 

 

 

Glavni ravnatelj Hrvatske radiotelevizije Kazimir Bačić, u skladu s člankom 40. Zakona o medijima, od nakladnika portala hnd.hr, Hrvatskog novinarskog društva, zatražio je objavu ispravka informacija objavljenih 11. rujna 2018. na portalu hnd.hr u članku pod naslovom „Ogranak HND-a na HTV-u protiv manipulacija i neodgovornog ponašanja privilegirane manjine“

Tekst ispravka prenosimo u cijelosti:

"Pozivamo Vas da u skladu s člankom 40. Zakona o medijima objavite ispravak informacija objavljenih dana 11. Rujna 2018. Godine na portalu hnd.hr u članku pod naslovom „Ogranak HND-a na HTV-u protiv manipulacija i neodgovornog ponašanja privilegirane manjine“, kako slijedi:

U članku pod naslovom Ogranak HND-a na HTV-u protiv manipulacja i neodgovornog ponašanja privligirane manjine“ objavljenom  na portalu hnd.hr dana 11. rujna 2018. godine iznesene su netočne informacije kojima su grubo povrijeđeni ugled i čast Hrvatske radiotelevizije.

Tako se netočno navodi da HRT „u posljednje vrijeme potresaju afere“, a kao primjeri se spominju slučaj preprodaje karata za svjetsko nogometno prvenstvo, te nabava serije Je li moglo drugačije?

Prvotno se ističe kako je netočno da je HRT „tjednima, gotovo mjesecima prikrivala činjenice vezane uz ageru karte“

U internu istragu vezanu za prodaju karata za finale svjetskog prvenstva u nogometu HRT je krenula po saznanju svih relevantnih činjenica i zaprimanja odgovarajuće dokumentacije, a što je bilo gotovo mjesec dana prije saznanja javnosti, te je tada odmah bez  odgode obavijestio i nadležna državna tijela. Dakle, nikako se ne može tvrditi da je HRT na bilo koji način nastojala prikriti ovaj događaj.

Ravnateljstvo HRT-a nije znalo niti je moglo znati da su njegovi zaposlenici mimo znanja zatražili karte za svjetsko nogometno prvenstvo jer se sva komunikacija odvijala direktno između ovlaštenih osoba EBU-a i ovlaštenih osoba HRT-a (sada pod istragom) tj navedene karte nisu dio ugovora koji jepoznat ravnateljstvu HRT-a nego su naknadno odobrane od FIFE za EBU i članice EBU-a.

Životno je nelogično da je Ravnateljstvo HRT-a upoznato sa svakom radnjom svakog pojedinog radnika HRT-a, te nema uvid u mail korespodenciju svakog radnika, a u konkretnom slučaju je u internu istragu HRT krenuo po zaprimanju svih relevantnih činjenica, a što je bilo gotovo mjesec dana prije saznanja javnosti o istome.

Dalje, ističemo kako u nabavi predmetne serije „Je li moglo drugačije? ne postoji ništa sporno te nije riječ  o „manipulativnom odnosno moralno upitnom projektu“. Konačnu odluku o nabavi predmetne serije, po provedenom postupku i nakon mišljenja Povjerenstva za nabavu dokumentarnih sadržaja i odabira v.d. glavnog urednika HTV1, donijeli su ravnatelj PJ Programa i PJ Produkcija sukladno Općim uvjetima poslovanja HRT-a o mjerilima i postupku odabira programa od neovisnih proizvođača.

Svi podaci vezani za nabavu predmetne serije objavljeno na mrežnim stranicama HRT-a http:/www.hrt.hr/fileadmin/video/IZVJEŠĆE  O NABAVI SADRZAJA  NEOVISNI H PROIZVODACA ZA HTV ZA 2018. F..pdf, u Izvješću o provedbi članka 11. Zakona o Hrvatskoj radioteleviziji za 2017. Godinu koje je izvješće prihvatilo  i Programsko vijeće Hrvatske radiotelevizije.

Netočni su i paušalni navodi da bi bilo kojem radniku HRT-a bilo zabranjeno govoriti, odnosno da su radnici ograničeni i često cenzurirani.

Naime, radnici HRT-a mogu javno istupati bez ikakve prethodne dozvole njihovih urednika ili drugih rukovodećih osoba, kao što mogu i slobodno izražavati svoje mišljenje o svim društvenim temama poštujući pri tom akte HRT-a kao svog poslodavca.“

Ispravak netočnih informacije mora biti objavljen u skladu odredbi članka 41.Zakona o medijima te Vas pozivamo da postupite sukladno mjerodavnim zakonskim odredbama.

S poštovanjem,

Glavni ravnatelj HRT-a

Kazimir Bačić"