Istraživanje koje je provela prof. Viktorija Car o zastupljenosti žena u televizijskim vijestima u Hrvatskoj pokazalo je da su žene u televizijskim vijestima zastupljene tek 8%. Otkriće je posebno zanimljivo u kontekstu činjenica da je u Hrvatskoj novinarstvo pretežno ženska profesija. Žene se redovito predstavljaju u kontekstu tema poput zdravlja, ljepote, showbusinessa, kuhanja, mode, brige za djecu, dok su u temama politike, ekonomije, sudstva, vanjske politike podzastupljene.
2/3 žena doživjelo je neki oblik online zlostavljanja ili uznemiravanja najmanje jedanput. Žene u prosjeku dobiju triput više zlostavljačkih komentara na društvenim mrežama, nego njihovi muški kolege.
SNH kampanjom „Žene, novinarke i ostale opasne stvari“ Dan žena obilježava podsjećanjem na navedene činjenice i najavom borbe za:
– Jednake plaće za jednaki rad i ubrzano smanjivanje postojećega jaza. Inzistiramo na zakonskoj regulativi i kontroli provedbe takve politike
– Ravnopravnu zastupljenost u svim programskim segmentima – i kao novinarki, urednica, i kao stručnjakinja sugovornica i autorica
– Ujednačenu zaposlenost u različitim programskim redakcijama – žene nisu rezervirane za redakcije za kulturu, obrazovanje, dječji program itd., a informativne i ostale da budu muško područje
– Ravnopravnu zastupljenost na uređivačkim i rukovodećim pozicijama, i podstavka, za mogućnost ravnopravnoga napredovanja (čak i gdje su plaće izjednačene, muškarci vrlo često brže napreduju od žena)
– Tematski ravnopravnu zastupljenost u sklopu programa – promicanje problematike ženskih prava kao iznimno važne teme
– Stalnu osviještenost u programskim cjelinama o tome da se ni u kom obliku ne promiču rodni stereotipi
Više možete pročitati na snh.hr.