Aktualno > Vijesti

Žene manje vidljive u medijima od muškaraca

26.11.2015.

Žene su još uvijek puno manje vidljive u medijima od muškaraca i samo su u 24 posto slučajeva predmet zanimanja tradicionalnih medija, pokazuju najnoviji rezultati Globalnog projekta monitoringa medija (GMMP).

Nedovoljna zastupljenost žena odnosi se i na digitalne vijesti. Žene se pojavljuju samo u 26 posto online vijesti i tweetova diljem svijeta. Istraživanje pokazuje da postoje velike regionalne razlike u zastupljenosti žena u vijestima. U Sjevernoj Americi zastupljenost žena iznosi 36%, na Bliskom istoku 18%, dok je u Latinskoj Americi primjećeno najveće poboljšanje u zastupljenosti žena u medijima u proteklih 20 godina.

Žene se i dalje dvostruko češće od muškaraca prikazuju kao žrtve, a više su zastupljene u pričama o znanosti i zdravlju nego, primjerice, o politici. Muškarci su više u fokusu udarnih vijesti, kao osobe s najviše političke i ekonomske moći, a češće se nalaze u ulogama stručnjaka i svjedoka.

GMMP procjenjuje da diljem svijeta žene čine 37 posto svih novinara, što je isti udio kao i prije deset godina. Zabilježen je porast mladih voditeljica, dok su žene u dobi od 50 do 64 godine nedovoljno zastupljene, sa 29 posto. Novinarke objavljuju pet posto više priča na internetu nego u tradicionalnim medijima, ukupno 42 posto.

GMMP 2015. je najopsežnije globalno istraživanje o rodnoj zastupljenosti u medijima. Projekt je provela agencija za komunikacije WACC, uz podršku UN Women. "Mediji imaju potencijal da omoguće ravnopravnost spolova i ubrzaju proces osnaživanja žena, kao i da budu prepreka u tom procesu. Ovaj izvještaj namijenjen je medijskim kućama i redakcijama kao poziv na buđenje. Način na koji su žene prikazane u medijima ima veliki utjecaj na društvene stavove i jačanje tradicionalne rodne uloge. Žene i djevojke su pola čovječanstva“, rekla je izvršna direktorica UN Women, Phumzile Mlambo Ngcuka.

Prvo istraživanje rodne zastupljenosti u medijima počelo je 1995. godine i od tada se provodi svake pete godine. Sarah Macharia iz GMMP-a kaže da situacija nije puno bolja nego što je bila prije 20 godina, kada je studija pokrenuta: "Rezultati istraživanja ukazuju da seksizam opstaje desetljećima, ne poznaje granice i prilagođava se svim vrstama medija". U zaključcima istraživanja predlaže se suzbijanje seksizma u medijima do 2020. godine.

Rezultate istraživanja možete pogledati ovdje.

Izvor: whomakesthenews.org 

Piše: Ema Tarabochia

Žene su još uvijek puno manje vidljive u medijima od muškaraca i samo su u 24 posto slučajeva predmet zanimanja tradicionalnih medija, pokazuju najnoviji rezultati Globalnog projekta monitoringa medija (GMMP).

Nedovoljna zastupljenost žena odnosi se i na digitalne vijesti. Žene se pojavljuju samo u 26 posto online vijesti i tweetova diljem svijeta. Istraživanje pokazuje da postoje velike regionalne razlike u zastupljenosti žena u vijestima. U Sjevernoj Americi zastupljenost žena iznosi 36%, na Bliskom istoku 18%, dok je u Latinskoj Americi primjećeno najveće poboljšanje u zastupljenosti žena u medijima u proteklih 20 godina.

Žene se i dalje dvostruko češće od muškaraca prikazuju kao žrtve, a više su zastupljene u pričama o znanosti i zdravlju nego, primjerice, o politici. Muškarci su više u fokusu udarnih vijesti, kao osobe s najviše političke i ekonomske moći, a češće se nalaze u ulogama stručnjaka i svjedoka.

GMMP procjenjuje da diljem svijeta žene čine 37 posto svih novinara, što je isti udio kao i prije deset godina. Zabilježen je porast mladih voditeljica, dok su žene u dobi od 50 do 64 godine nedovoljno zastupljene, sa 29 posto. Novinarke objavljuju pet posto više priča na internetu nego u tradicionalnim medijima, ukupno 42 posto.

GMMP 2015. je najopsežnije globalno istraživanje o rodnoj zastupljenosti u medijima. Projekt je provela agencija za komunikacije WACC, uz podršku UN Women. "Mediji imaju potencijal da omoguće ravnopravnost spolova i ubrzaju proces osnaživanja žena, kao i da budu prepreka u tom procesu. Ovaj izvještaj namijenjen je medijskim kućama i redakcijama kao poziv na buđenje. Način na koji su žene prikazane u medijima ima veliki utjecaj na društvene stavove i jačanje tradicionalne rodne uloge. Žene i djevojke su pola čovječanstva“, rekla je izvršna direktorica UN Women, Phumzile Mlambo Ngcuka.

Prvo istraživanje rodne zastupljenosti u medijima počelo je 1995. godine i od tada se provodi svake pete godine. Sarah Macharia iz GMMP-a kaže da situacija nije puno bolja nego što je bila prije 20 godina, kada je studija pokrenuta: "Rezultati istraživanja ukazuju da seksizam opstaje desetljećima, ne poznaje granice i prilagođava se svim vrstama medija". U zaključcima istraživanja predlaže se suzbijanje seksizma u medijima do 2020. godine.

Rezultate istraživanja možete pogledati ovdje.

Izvor: whomakesthenews.org 

Piše: Ema Tarabochia