Aktualno > Vijesti

Zajedno za jačanje lokalnih medija

17.02.2021.

Sindikat novinara Hrvatske poziva kolege i kolegice koji rade u lokalnim medijima da se uključe u kampanju "Zajedno za lokalne medije" i podijele svoja iskustva o pritiscima na njihov rad i problemima s kojima se svakodnevno suočavaju. SNH objavom tih priča želi informirati i osvijestiti širu javnost o situaciji u lokalnim medijima.

 

Znamo da je situacija u lokalnim medijima iznimno teška, da ovise o financiranju jedinica lokalne samouprave, da su na dnevnoj bazi izloženi pritiscima lokalnih šerifa. Mnogo toga treba promijeniti, poboljšati. Promijenimo regulativu, način financiranja i time poboljšajmo položaj novinara u lokalnim medijima zajedno. Želimo vam pomoći da odbijete pritiske lokalnih šerifa, ali trebamo vašu pomoć, stoji u pozivu. 

-Krenimo s objavama vaših priča i iskustava u redakcijama. Ono kada nazove lokalni čelnik i traži da skinete tekst ili promijenite naslov ili će vam ukinuti financiranje i skinuti oglase. Ili je već to napravio. Objavit ćemo vašu priču. I anonimno ako postoji opasnost odmazde. Javite nam se na sinoh@hnd.hr ili na Facebook stranice Sindikata novinara. Uključite se u našu kampanju “Zajedno za jačanje lokalnih medija”. Cilj kampanje jest upoznati javnost s problemima rada u lokalnim medijima, ojačati novinare u tim medijima, pozivamo vas da se uključite u sindikat, formirate podružnice i uključite se u naše radne grupe koje će definirati zahtjeve za izmjenu zakonodavstva kako bi se osigurao rad lokalnih medija bez ovisnosti o jedinicama lokalne samouprave, navode u SNH-a te ddoaju kako posljednja istraživanja provedena prije pet godina pokazuju da u sektoru lokalnih medija radi otprilike  2000 ljudi. 

-Iako toliki broj lokalnih medija na prvi pogled može sugerirati zadovoljavajuću razinu medijskog pluralizma, broj zaposlenih opada već cijelo desetljeće, internetske stranice se gase s podjednakom lakoćom, kao što se i pokreću. Većina lokalnih medija je u komercijalnom režimu poslovanja,  što se ujedno čini i njihovim osnovnim problemom. Kapacitet lokalne ekonomije u Hrvatskoj nije toliki da bi mogla putem oglašavanja financirati medijsku proizvodnju. Posebno otkada se sve veći dio oglašavanja preseljava na internet, a cijene tradicionalnog novinskog, televizijskog i radijskog oglašavanja padaju, lokalnim medijima postaje sve teže financirati proizvodnju lokalnih vijesti i originalnih medijskih sadržaja. Sredstva Fonda za pluralizam koja dodjeljuje medijski regulator, Agencija za elektroničke medije, nisu se značajnije povećala i općenito su nedovoljna da pokriju gubitke na strani komercijalnih prihoda. Zbog svega toga su lokalni mediji sve više upućeni na financijske aranžmane s gradonačelnicima. U tim, najčešće sasvim netransparentnim “oglašivačkim” transakcijama se neovisnost medija žrtvuje u zamjenu za odgodu bankrota-.

 

 

Izvor: SNH 

 

 

Sindikat novinara Hrvatske poziva kolege i kolegice koji rade u lokalnim medijima da se uključe u kampanju "Zajedno za lokalne medije" i podijele svoja iskustva o pritiscima na njihov rad i problemima s kojima se svakodnevno suočavaju. SNH objavom tih priča želi informirati i osvijestiti širu javnost o situaciji u lokalnim medijima.

 

Znamo da je situacija u lokalnim medijima iznimno teška, da ovise o financiranju jedinica lokalne samouprave, da su na dnevnoj bazi izloženi pritiscima lokalnih šerifa. Mnogo toga treba promijeniti, poboljšati. Promijenimo regulativu, način financiranja i time poboljšajmo položaj novinara u lokalnim medijima zajedno. Želimo vam pomoći da odbijete pritiske lokalnih šerifa, ali trebamo vašu pomoć, stoji u pozivu. 

-Krenimo s objavama vaših priča i iskustava u redakcijama. Ono kada nazove lokalni čelnik i traži da skinete tekst ili promijenite naslov ili će vam ukinuti financiranje i skinuti oglase. Ili je već to napravio. Objavit ćemo vašu priču. I anonimno ako postoji opasnost odmazde. Javite nam se na sinoh@hnd.hr ili na Facebook stranice Sindikata novinara. Uključite se u našu kampanju “Zajedno za jačanje lokalnih medija”. Cilj kampanje jest upoznati javnost s problemima rada u lokalnim medijima, ojačati novinare u tim medijima, pozivamo vas da se uključite u sindikat, formirate podružnice i uključite se u naše radne grupe koje će definirati zahtjeve za izmjenu zakonodavstva kako bi se osigurao rad lokalnih medija bez ovisnosti o jedinicama lokalne samouprave, navode u SNH-a te ddoaju kako posljednja istraživanja provedena prije pet godina pokazuju da u sektoru lokalnih medija radi otprilike  2000 ljudi. 

-Iako toliki broj lokalnih medija na prvi pogled može sugerirati zadovoljavajuću razinu medijskog pluralizma, broj zaposlenih opada već cijelo desetljeće, internetske stranice se gase s podjednakom lakoćom, kao što se i pokreću. Većina lokalnih medija je u komercijalnom režimu poslovanja,  što se ujedno čini i njihovim osnovnim problemom. Kapacitet lokalne ekonomije u Hrvatskoj nije toliki da bi mogla putem oglašavanja financirati medijsku proizvodnju. Posebno otkada se sve veći dio oglašavanja preseljava na internet, a cijene tradicionalnog novinskog, televizijskog i radijskog oglašavanja padaju, lokalnim medijima postaje sve teže financirati proizvodnju lokalnih vijesti i originalnih medijskih sadržaja. Sredstva Fonda za pluralizam koja dodjeljuje medijski regulator, Agencija za elektroničke medije, nisu se značajnije povećala i općenito su nedovoljna da pokriju gubitke na strani komercijalnih prihoda. Zbog svega toga su lokalni mediji sve više upućeni na financijske aranžmane s gradonačelnicima. U tim, najčešće sasvim netransparentnim “oglašivačkim” transakcijama se neovisnost medija žrtvuje u zamjenu za odgodu bankrota-.

 

 

Izvor: SNH