Aktualno > Regija i svijet

Smijenjeni čelnici američkih javnih medija

19.06.2020.

Saveznik američkog predsjednika Donalda Trumpa smijenio je cijelo vodstvo američkih javnih medija kao što su Voice of America i Radio Free Europe, potaknuvši bojazni od politizacije informacija tih postaja osnovanih radi promicanja ideala slobode i demokracije u svijetu.

Čelnici radio i televizijskih postalja Voice of America (VOA), Radio Free Europe/Radio Liberty, Radio Free Asia, Al Hurra i Radio Marti zadnjih su dana podnijeli ostavke ili su smijenjeni.

Smijenio ih je Michael Pack, novi direktor Američke agencije za globalne medije (USAGM), kazali su zastupnici Kongresa.

Direktorica VOA-e Amanda Bennett i njezina zamjenica Sandy Sugawara, iskusne novinarke, objavile su u ponedjeljak da podnose ostavku u trenutku dok se Pack, bliski suradnik Stevea Bannona, bivšeg direktora predsjedničke kampanje, pripremao preuzeti funkciju.

Pack je u srijedu smijenio čelnike ostalih medija i raspustio njihove nadzorne odbore.

USAGM nije odgovorio na upite AFP za objašnjenjem.

Agencija bi trebala biti neovisna, financirana je saveznim sredstvima i ustrojena kako bi davala „objektivne i točne” informacije zemljama koje nemaju neovisne medije.

Nekoliko demokratskih zastupnika izrazilo je zabrinutost da Trump pojačava kontrolu nad tim medijima.

„Michael Pack je potvrdio da mu je politička misija uništiti neovisnost USAGM-a i oslabiti njegovu povijesnu ulogu”, rekao je demokratski senator Bob Menendez.

Janet Steele, stručnjakinja za javnu diplomaciju na Sveučilištu George Washington, smatra da te smjene „potvrđuju najgore bojazni onih koji su mislili da je imenovanje Michaela Packa dio nastojanja da se USAGM pretvori u alat međunarodne propagande Trumpove administracije”.

Bijela kuća u travnju je optužila VOA-u da širi kinesku „propagandu” o pandemiji koronavirusa i zabranila savjetnicima vlade za zdravlje da razgovaraju s njihovim novinarima.

„Takva vrsta flagrantnog političkog miješanja uvijek je bila norma u zemljama u razvoju”, rekla je. „Ali ne u Sjedinjenim Državama”.

Autor: Hina

 

Saveznik američkog predsjednika Donalda Trumpa smijenio je cijelo vodstvo američkih javnih medija kao što su Voice of America i Radio Free Europe, potaknuvši bojazni od politizacije informacija tih postaja osnovanih radi promicanja ideala slobode i demokracije u svijetu.

Čelnici radio i televizijskih postalja Voice of America (VOA), Radio Free Europe/Radio Liberty, Radio Free Asia, Al Hurra i Radio Marti zadnjih su dana podnijeli ostavke ili su smijenjeni.

Smijenio ih je Michael Pack, novi direktor Američke agencije za globalne medije (USAGM), kazali su zastupnici Kongresa.

Direktorica VOA-e Amanda Bennett i njezina zamjenica Sandy Sugawara, iskusne novinarke, objavile su u ponedjeljak da podnose ostavku u trenutku dok se Pack, bliski suradnik Stevea Bannona, bivšeg direktora predsjedničke kampanje, pripremao preuzeti funkciju.

Pack je u srijedu smijenio čelnike ostalih medija i raspustio njihove nadzorne odbore.

USAGM nije odgovorio na upite AFP za objašnjenjem.

Agencija bi trebala biti neovisna, financirana je saveznim sredstvima i ustrojena kako bi davala „objektivne i točne” informacije zemljama koje nemaju neovisne medije.

Nekoliko demokratskih zastupnika izrazilo je zabrinutost da Trump pojačava kontrolu nad tim medijima.

„Michael Pack je potvrdio da mu je politička misija uništiti neovisnost USAGM-a i oslabiti njegovu povijesnu ulogu”, rekao je demokratski senator Bob Menendez.

Janet Steele, stručnjakinja za javnu diplomaciju na Sveučilištu George Washington, smatra da te smjene „potvrđuju najgore bojazni onih koji su mislili da je imenovanje Michaela Packa dio nastojanja da se USAGM pretvori u alat međunarodne propagande Trumpove administracije”.

Bijela kuća u travnju je optužila VOA-u da širi kinesku „propagandu” o pandemiji koronavirusa i zabranila savjetnicima vlade za zdravlje da razgovaraju s njihovim novinarima.

„Takva vrsta flagrantnog političkog miješanja uvijek je bila norma u zemljama u razvoju”, rekla je. „Ali ne u Sjedinjenim Državama”.

Autor: Hina