Aktualno > Regija i svijet

Slovenski MVP tvrdi da su glavni mediji 'sljednici komunističkog režima'

09.04.2020.

Mnogo uzbuđenja u novinarskim krugovima u Sloveniji izazvao je dopis ministarstva vanjskih poslova Vijeću Europe (VE), u kojem se tvrdi da glavne medije kontroliraju članovi i simpatizeri "nekadašnjeg komunističkog režima", neskloni novoj vladi Janeza Janše.

Slovenski mediji prenose u četvrtak glavne naglaske dopisa kojeg je u vezi s medijskom situacijom u Sloveniji Vijeću Europe ovih dana uputilo ministarstvo vanjskih poslova.

Riječ je o svojevrsnoj reakciji na nedavno upozorenje povjerenice Vijeća Europe za ljudska prava Dunje Mijatović o tome kako mjere za suzbijanje dezinformacija o koronavirusu COVID-19 ne smiju narušavati slobodu medija. U tom je kontekstu spomenula i Sloveniju, iznijevši slučaj istraživačkog novinara koji je, nakon jedne kritičke objave o ponašanju vlasti u vrijeme koronakrize, postao metom difamacijske kampanje medija bliskog vladajućoj stranci premijera Janeza Janše.

Meta RTV Slovenija 

"Glavni mediji u Sloveniji sljednici su nekadašnjeg komunističkog režima, u njima su još krajem 90-ih godina na mjestima glavnih urednika bili suradnici zloglasne političke policije (Udbe) koja je progonila i mučila političke oponente i ljude zatvarala", tvrdi se u dopisu u kojem se osporavaju tvrdnje novinara da se zbog kritički intoniranog teksta našao na meti aktualne vlasti.
Meta tog dopisa Vijeću Europe, kojeg su kritičari sadašnje vlade i premijera Janeza Janše nazvali "pamfletom", osobito je RTV Slovenija, javni radio-televizijski servis za koji se tvrdi da rasipa javni novac i svojim objavama nastoji kompromitirati vladu koja se bori s epidemijom koronavirusa. Navodi se da je u njemu zaposleno 2300 ljudi, što je previše s obzirom na sve siromašniji program. Uz to se kritiziraju i urednička i kadravska politika u vodećim dnevnim listovima te se navode primjeri kadrovskih "preskakanja" iz politike u novinarstvo i obratno, većinom u korist stranaka ljevice.
Tvrdi se također da slovenska medijska scena nije pluralizirana te da pokušaji prve vlade Janeza Janše (2004-2008.) da se uspostave novi mediji i urednički pristupi koji bi se distancirali od "totalitarističke prošlosti" nisu u cijelosti uspjeli.
Državnim tvrtkama se zabranjivalo objavljivanje komercijalnih oglasa u novim medijima, a na rukovodeća i urednička mjesta nakon prve Janšine vlade opet su dovedeni "stari" kadrovi bliski ljevici, tvrdi se u tom prikazu slovenske medijske scene.
Po tvrdnjama iz dopisa Vijeću Europe, i danas je većina tiskanih medija, portala i elektroničkih medija pod utjecajem bivšeg predsjednika Milana Kučana, "lijevih tajkuna" i "komunističkih struktura".

Kako prenosi mariborski list "Večer", riječ je o pokušaju sadašnje vlade da opiše teškoće u komunikaciji i probleme koje ima s novinarima u jeku epidemije, nakon što su neke novinarske udruge upozorile Vijeće Europe, Međunarodni novinarski institut (IPI), Organizaciju Article 19, Europski i  Međunarodni novinarski savez (EFJ/IFJ) te Europski savez za radiodifuziju o tome da  ih, kako navode novinari, nova vlada napada i vrijeđa, te tvrdi da oni o vladi šire laži.

Novi premijer u verbalnom ratu s novinarima

Janša je nedavno postao predsjednik slovenske vlade nakon ostavke prijašnje vlade Marjana Šareca, formiravši koaliciju u kojoj su još tri stranke, ali su u koaliciji on i njegova desna Slovenska demokratska stranka (SDS) dominantni.

Odmah nakon početka djelovanja vlade ušao je i u svojevrsni verbalni rat s novinarima. Tako je u nekoliko tvitova optužio nacionalnu televiziju da "laže" o potezima vlade, želeći prikazati kako je autoritarna i ne snalazi se u epidemiji koronavirusa, te da ima nesposobno vodstvo i novinare koji su previše plaćeni za ono što pružaju.
Televizijska postaja Nova24.TV, koju su osnovali članovi Janšine stranke, a u kojoj je sada i mađarski kapital, navodno investicija mađarskih poduzetnika bliskih premijeru Viktoru Orbanu, nedavno je objavila analizu u kojoj tvrdi da javna televizija namjerno, izborom kadrova i televizijskom montažom prikazuje Janšine istupe na premijerskoj funkciji na način da ga diskreditira.
Sadašnji premijer ima dugu povijest nesporazuma s medijima u Sloveniji, među njima i dvije sudske presude nakon što je dvije novinarke javne televizije nazvao "prostitutkama" zbog negativnih objava i komentara o njegovoj stranci.

 

Autor: Hina

Mnogo uzbuđenja u novinarskim krugovima u Sloveniji izazvao je dopis ministarstva vanjskih poslova Vijeću Europe (VE), u kojem se tvrdi da glavne medije kontroliraju članovi i simpatizeri "nekadašnjeg komunističkog režima", neskloni novoj vladi Janeza Janše.

Slovenski mediji prenose u četvrtak glavne naglaske dopisa kojeg je u vezi s medijskom situacijom u Sloveniji Vijeću Europe ovih dana uputilo ministarstvo vanjskih poslova.

Riječ je o svojevrsnoj reakciji na nedavno upozorenje povjerenice Vijeća Europe za ljudska prava Dunje Mijatović o tome kako mjere za suzbijanje dezinformacija o koronavirusu COVID-19 ne smiju narušavati slobodu medija. U tom je kontekstu spomenula i Sloveniju, iznijevši slučaj istraživačkog novinara koji je, nakon jedne kritičke objave o ponašanju vlasti u vrijeme koronakrize, postao metom difamacijske kampanje medija bliskog vladajućoj stranci premijera Janeza Janše.

Meta RTV Slovenija 

"Glavni mediji u Sloveniji sljednici su nekadašnjeg komunističkog režima, u njima su još krajem 90-ih godina na mjestima glavnih urednika bili suradnici zloglasne političke policije (Udbe) koja je progonila i mučila političke oponente i ljude zatvarala", tvrdi se u dopisu u kojem se osporavaju tvrdnje novinara da se zbog kritički intoniranog teksta našao na meti aktualne vlasti.
Meta tog dopisa Vijeću Europe, kojeg su kritičari sadašnje vlade i premijera Janeza Janše nazvali "pamfletom", osobito je RTV Slovenija, javni radio-televizijski servis za koji se tvrdi da rasipa javni novac i svojim objavama nastoji kompromitirati vladu koja se bori s epidemijom koronavirusa. Navodi se da je u njemu zaposleno 2300 ljudi, što je previše s obzirom na sve siromašniji program. Uz to se kritiziraju i urednička i kadravska politika u vodećim dnevnim listovima te se navode primjeri kadrovskih "preskakanja" iz politike u novinarstvo i obratno, većinom u korist stranaka ljevice.
Tvrdi se također da slovenska medijska scena nije pluralizirana te da pokušaji prve vlade Janeza Janše (2004-2008.) da se uspostave novi mediji i urednički pristupi koji bi se distancirali od "totalitarističke prošlosti" nisu u cijelosti uspjeli.
Državnim tvrtkama se zabranjivalo objavljivanje komercijalnih oglasa u novim medijima, a na rukovodeća i urednička mjesta nakon prve Janšine vlade opet su dovedeni "stari" kadrovi bliski ljevici, tvrdi se u tom prikazu slovenske medijske scene.
Po tvrdnjama iz dopisa Vijeću Europe, i danas je većina tiskanih medija, portala i elektroničkih medija pod utjecajem bivšeg predsjednika Milana Kučana, "lijevih tajkuna" i "komunističkih struktura".

Kako prenosi mariborski list "Večer", riječ je o pokušaju sadašnje vlade da opiše teškoće u komunikaciji i probleme koje ima s novinarima u jeku epidemije, nakon što su neke novinarske udruge upozorile Vijeće Europe, Međunarodni novinarski institut (IPI), Organizaciju Article 19, Europski i  Međunarodni novinarski savez (EFJ/IFJ) te Europski savez za radiodifuziju o tome da  ih, kako navode novinari, nova vlada napada i vrijeđa, te tvrdi da oni o vladi šire laži.

Novi premijer u verbalnom ratu s novinarima

Janša je nedavno postao predsjednik slovenske vlade nakon ostavke prijašnje vlade Marjana Šareca, formiravši koaliciju u kojoj su još tri stranke, ali su u koaliciji on i njegova desna Slovenska demokratska stranka (SDS) dominantni.

Odmah nakon početka djelovanja vlade ušao je i u svojevrsni verbalni rat s novinarima. Tako je u nekoliko tvitova optužio nacionalnu televiziju da "laže" o potezima vlade, želeći prikazati kako je autoritarna i ne snalazi se u epidemiji koronavirusa, te da ima nesposobno vodstvo i novinare koji su previše plaćeni za ono što pružaju.
Televizijska postaja Nova24.TV, koju su osnovali članovi Janšine stranke, a u kojoj je sada i mađarski kapital, navodno investicija mađarskih poduzetnika bliskih premijeru Viktoru Orbanu, nedavno je objavila analizu u kojoj tvrdi da javna televizija namjerno, izborom kadrova i televizijskom montažom prikazuje Janšine istupe na premijerskoj funkciji na način da ga diskreditira.
Sadašnji premijer ima dugu povijest nesporazuma s medijima u Sloveniji, među njima i dvije sudske presude nakon što je dvije novinarke javne televizije nazvao "prostitutkama" zbog negativnih objava i komentara o njegovoj stranci.

 

Autor: Hina