Aktualno > Analize

Sergio Obratov: Hina planira angažirati nove novinare

26.07.2017.

Piše: Goran Borković

Sergio Obratov je stari-novi glavni urednik Hine. Na izjašnjavanju je od 98 zaposlenih glasalo njih 70 posto, a reizbor Obratova podržalo je 82 posto glasača. Njihovu odluku kasnije je potvrdilo i Upravno vijeće ove agencije.

Premda se Hina neupućenom čitateljstvu i novinarskim neznalicama čini tek kao dobra politička udavača i mjesto na kojem se može dočekati mirovina u sve nestabilnijem medijskom svijetu, činjenica je da bi bez Hine svi mediji, a posebno portali, izgledali drukčije.

Prema analizi koja je napravljena prije nekoliko godina 30 najvećih elektroničkih publikacija dnevno je objavljivalo oko 850 Hininih vijesti. Ta je brojka u međuvremenu i povećana, budući da svaki od prvih deset najčitanijih portala dnevno objavi između 30 i 40 Hininih informacija.

Ojačati redakciju

Agencija inače dnevno emitira 250 emisija među kojima su pisane vijesti, audio-snimci, video-snimci, vijesti na engleskom plus 7000 fotografija mjesečno… U vrijeme sveopće estradizacije i tabloidizacije, Hina je postala agencija koje se Hrvatska ne treba sramiti, kao što je donedavno bio slučaj. Veliku zaslugu za to ima i Obratov, koji je vođenjem agencije zadnje četiri godine u potpunosti otvorio vrata profesionalizaciji i depolitizaciji ove javne ustanove. Na tome ne namjerava stati, nego u idućem mandatu želi dodatno ojačati redakciju.

„Namjeravamo osvježiti tim pomoću tri modela: povećanjem broja honoraraca, programom stručnog usavršavanja koji je već napravljen i povećanjem broja stalno zaposlenih, što je, naravno, najteže i za što će trebati najprije dublje analize, a kasnije i javni natječaj. Nedostaje nam ljudi u gotovo svim rubrikama. Ne trebaju nam samo mlađi novinari koji bi pokrivali 'terenske poslove', nego i oni iskusniji, specijalizirani za određene sektore koji su nam trenutno nepokriveni“, kaže Obratov.

Dopisnička mreža prioritet

Širenje dopisničke mreže jedan je od prioriteta. Prema njegovim riječima prvi na listi su Bjelovar i područje Like, s obzirom na to da je dosadašnji dopisnik otišao u mirovinu. Širenje će se nastaviti i dalje. Gdje nema dopisnika ići će se na model suradnje s lokalnim portalima, poput one ostvarene sa Šibenik.in-om koja se, ističe Obratov, pokazala iznimno uspješna. Portal prilagođava svoje vijesti za potrebe Hine, a za uzvrat dobiva jeftinije korištenje Hininih servisa. „Prije smo imali desetak vijesti iz Šibenika mjesečno, a sada imamo jednu do dvije dnevno“, kaže Obratov.

Mreža se širi i u inozemstvu; nakon što su pokrivene Njemačka, Španjolska i Kina angažiraju se i dopisnici iz Srbije i Poljske. Među prioritete spada i poboljšanje kvalitete audio i video sadržaja gdje Obratov vidi velik potencijal budući da je sve veća potražnja za takvim sadržajem koji je u nekoliko navrata preuzimao i France Press, kao i nacionalne televizijske kuće. Osim toga, Hina namjerava započeti i s izradom infografika, na čemu se također duže vremena radi.

Osnovni cilj je objediniti sve sadržaje u jedno – od sveobuhvatne najave događaja, koja bi obuhvaćala i one koje Hina svojim novinarima ne može pokriti, do pisane vijesti, te audio i video snimaka koje bi korisnicima bile dostupne samo jednim linkom.

Iskorak prema istraživačkom novinarstvu

„Naravno da je za realizaciju naših planova potrebno još puno posla i razumijevanja ne samo Uprave nego i zaposlenih. Svakako se moramo dodatno popraviti u brzini objave vijesti, budući da to naši korisnici očekuju. Kad se nešto dogodi, Hina mora biti, ako ne prva, onda barem među prvima koja će to i objaviti, što i jest naša dužnost kao agencije“, nastavlja Obratov.

Među promjenama koje je uspio realizirati u prethodnom mandatu ističe objavljivanje zahtjevnijih tema, intervjua i reportaža, što Hina prije nije običavala. Agencija će napraviti novi iskorak prema istraživačkom novinarstvu za koje je potrebno više vremena koje Hinini novinari zbog dnevnih obveza trenutno nemaju. „Želimo pojedine novinare koji rade na dobroj i važnoj temi osloboditi dnevnih zadataka kako bi se mogli mirno posvetiti onome što istražuju“, najavljuje Obratov.

Možda je prije svega stara-nova zadaća vodstva Hine, predvođenog ravnateljicom Brankom Gabrielom Valentić, donošenje Statuta medija koji Hina još uvijek nema. Prema najavama, trebao bi biti gotov već na jesen, a jedan od prijedloga trebao bi biti da mišljenje zaposlenika o glavnom uredniku/ci više ne bude samo savjetodavno, nego i obvezujuće. Ali za to bi se trebao mijenjati Zakon o Hini. A to je već neka druga priča.

 

Piše: Goran Borković

Sergio Obratov je stari-novi glavni urednik Hine. Na izjašnjavanju je od 98 zaposlenih glasalo njih 70 posto, a reizbor Obratova podržalo je 82 posto glasača. Njihovu odluku kasnije je potvrdilo i Upravno vijeće ove agencije.

Premda se Hina neupućenom čitateljstvu i novinarskim neznalicama čini tek kao dobra politička udavača i mjesto na kojem se može dočekati mirovina u sve nestabilnijem medijskom svijetu, činjenica je da bi bez Hine svi mediji, a posebno portali, izgledali drukčije.

Prema analizi koja je napravljena prije nekoliko godina 30 najvećih elektroničkih publikacija dnevno je objavljivalo oko 850 Hininih vijesti. Ta je brojka u međuvremenu i povećana, budući da svaki od prvih deset najčitanijih portala dnevno objavi između 30 i 40 Hininih informacija.

Ojačati redakciju

Agencija inače dnevno emitira 250 emisija među kojima su pisane vijesti, audio-snimci, video-snimci, vijesti na engleskom plus 7000 fotografija mjesečno… U vrijeme sveopće estradizacije i tabloidizacije, Hina je postala agencija koje se Hrvatska ne treba sramiti, kao što je donedavno bio slučaj. Veliku zaslugu za to ima i Obratov, koji je vođenjem agencije zadnje četiri godine u potpunosti otvorio vrata profesionalizaciji i depolitizaciji ove javne ustanove. Na tome ne namjerava stati, nego u idućem mandatu želi dodatno ojačati redakciju.

„Namjeravamo osvježiti tim pomoću tri modela: povećanjem broja honoraraca, programom stručnog usavršavanja koji je već napravljen i povećanjem broja stalno zaposlenih, što je, naravno, najteže i za što će trebati najprije dublje analize, a kasnije i javni natječaj. Nedostaje nam ljudi u gotovo svim rubrikama. Ne trebaju nam samo mlađi novinari koji bi pokrivali 'terenske poslove', nego i oni iskusniji, specijalizirani za određene sektore koji su nam trenutno nepokriveni“, kaže Obratov.

Dopisnička mreža prioritet

Širenje dopisničke mreže jedan je od prioriteta. Prema njegovim riječima prvi na listi su Bjelovar i područje Like, s obzirom na to da je dosadašnji dopisnik otišao u mirovinu. Širenje će se nastaviti i dalje. Gdje nema dopisnika ići će se na model suradnje s lokalnim portalima, poput one ostvarene sa Šibenik.in-om koja se, ističe Obratov, pokazala iznimno uspješna. Portal prilagođava svoje vijesti za potrebe Hine, a za uzvrat dobiva jeftinije korištenje Hininih servisa. „Prije smo imali desetak vijesti iz Šibenika mjesečno, a sada imamo jednu do dvije dnevno“, kaže Obratov.

Mreža se širi i u inozemstvu; nakon što su pokrivene Njemačka, Španjolska i Kina angažiraju se i dopisnici iz Srbije i Poljske. Među prioritete spada i poboljšanje kvalitete audio i video sadržaja gdje Obratov vidi velik potencijal budući da je sve veća potražnja za takvim sadržajem koji je u nekoliko navrata preuzimao i France Press, kao i nacionalne televizijske kuće. Osim toga, Hina namjerava započeti i s izradom infografika, na čemu se također duže vremena radi.

Osnovni cilj je objediniti sve sadržaje u jedno – od sveobuhvatne najave događaja, koja bi obuhvaćala i one koje Hina svojim novinarima ne može pokriti, do pisane vijesti, te audio i video snimaka koje bi korisnicima bile dostupne samo jednim linkom.

Iskorak prema istraživačkom novinarstvu

„Naravno da je za realizaciju naših planova potrebno još puno posla i razumijevanja ne samo Uprave nego i zaposlenih. Svakako se moramo dodatno popraviti u brzini objave vijesti, budući da to naši korisnici očekuju. Kad se nešto dogodi, Hina mora biti, ako ne prva, onda barem među prvima koja će to i objaviti, što i jest naša dužnost kao agencije“, nastavlja Obratov.

Među promjenama koje je uspio realizirati u prethodnom mandatu ističe objavljivanje zahtjevnijih tema, intervjua i reportaža, što Hina prije nije običavala. Agencija će napraviti novi iskorak prema istraživačkom novinarstvu za koje je potrebno više vremena koje Hinini novinari zbog dnevnih obveza trenutno nemaju. „Želimo pojedine novinare koji rade na dobroj i važnoj temi osloboditi dnevnih zadataka kako bi se mogli mirno posvetiti onome što istražuju“, najavljuje Obratov.

Možda je prije svega stara-nova zadaća vodstva Hine, predvođenog ravnateljicom Brankom Gabrielom Valentić, donošenje Statuta medija koji Hina još uvijek nema. Prema najavama, trebao bi biti gotov već na jesen, a jedan od prijedloga trebao bi biti da mišljenje zaposlenika o glavnom uredniku/ci više ne bude samo savjetodavno, nego i obvezujuće. Ali za to bi se trebao mijenjati Zakon o Hini. A to je već neka druga priča.