Kodeks utvrđuje postupak pregovora tehnoloških divova i medija o podjeli prihoda na temelju korištenja medijskih sadržaja i predviđa novčane kazne za kompanije poput Googlea i Facebooka u slučaju nepoštivanja odredbi.
„Oduvijek ste se oslanjali na Google tražilicu i na YouTube da vam pokažu što vam je najrelevantnije i najkorisnije", napisala je u otvorenom pismu generalna direktorica Googleovog australskog ogranika Mel Silva.
"Bude li ovaj zakon usvojen, to vam ne bismo mogli garantirati“, dodala je Silva.
Predloženi zakon “ne bi utjecao samo na Googleovo i YouTubeovo poslovanje s medijskim tvrtkama, već i na sve naše australske korisnike“ , ustvrdila je.
"Prema ovom zakonu, Google mora obavijestiti medijske tvrtke 'kako mogu dobiti pristup' podacima o vašem korištenju naših proizvoda" i nećemo moći provjeriti hoće li ti podaci tada biti zaštićeni, piše Silva.
U Googleu tvrde i da će predloženi zakon pomoći velikim medijskim kompanijama da umjetno poboljšaju svoj plasman na popisu rezultata istraživanja
Time će na svoje platforme privući više korisnika i steći nepoštenu prednost u odnosu na male izdvače i korisnike Youtubea, objašnjavaju.
Otvoreno pismo direktorice Googlea označava eskalaciju napetosti između velikih tehnoloških kompanija i australskog regulatora za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošača (ACCC).
ACCC je pak optužio Google za objavu „dezinformacija“, tvrdeći da zakon neće zahtijevati od američke kompanije da stanovnicima Australije naplaćuje usluge niti da dijeli osobne podatke korisnika.
Predloženi zakon „omogućio bi australskim medijskim tvrtkama da pregovaraju o poštenim plaćama za rad svojih novinara koji je uključen u Googleove usluge“, naglašava predsjedatelj ACCC-a Rod Sims.
„Time će se riješiti problem značajne neravnoteže u pregovaračkim pozicijama australskih medijskih tvrtki i Googlea i Facebooka“, dodao je Sims.
Autor: Hina