Iz medija

Plenkovićev trbuhozborac je postao PR-ovac godine. Za njega je glasalo 12 ljudi

23.09.2019.
Link na članak

Piše: Ilko Ćimić

MARKO MILIĆ, glasnogovornik vlade Andreja Plenkovića i član Predsjedništva Odbora za informiranje, informatizaciju, medije i digitalno društvo HDZ-a, proglašen je najboljim hrvatskim političkim PR-ovcem. Riječ je o nagradi "Megafon 2019" koja mu je uručena na 12. Weekend Media Festivalu (WMF) u Rovinju. Naime, temeljem ankete koju je trebalo ispuniti 216 novinara, Milić je dobio svega 12 glasova, što je bilo dovoljno da mu se uruči nagrada, da je Milić javno primi i zahvali novinarima, a da se HDZ na svojim službenim stranicama pohvali kako ima najboljeg političkog PR-ovca.

Za Milića su glasali - anonimni "vodeći" novinari 

No nije to jedina nelogičnost izbora glasnogovornika vlade i člana HDZ-a za najboljeg političkog PR-ovca. Tu je i činjenica da su ga "birali" ljudi koji nisu ni znali da su u žiriju, ali i da su se nominirala imena iz jedne branše, a dodjeljivale nagrade iz sasvim druge.

No, krenimo redom. Krajem kolovoza na mailove novinara stigla je obavijest o online anketi u kojoj je stajalo: 

"Weekend media festival u suradnji s agencijom Ipsos provodi istraživanje o zadovoljstvu novinara suradnjom s glasnogovornicima/ odjelima za odnose s javnošću javnih institucija (Vladine institucije, Sabor, ministarstva, jedinice lokalne samouprave..). Istraživanje je kratko i zanimljivo te će rezultati u obliku panel diskusije biti prikazani na ovogodišnjem Weekend media festivalu. Pozivamo Vas da svojim odgovorima podržite istraživanje koje je u potpunosti anonimno."

Radilo se o nekoliko pitanja koja su bila općenitog tipa, a u kojima se od novinara tražilo, između ostalog, da ocijene što im je najbitnije kod službe odjela za odnose s javnošću od točnosti, brzine i dostupnosti te što im je kod traženja informacija više ili manje bitno. 

Koji su kriteriji za izbor 216 novinara? 

Kako nam je potvrđeno, anketni upitnik odaslan je na 216 e-mail adresa novinara. Iz WMF-a tvrde da su urednici predlagali imena novinara iz svojih redakcija koji su najčešće u komunikaciji s ljudima zaduženima za komunikaciju u državnim institucijama i političkim strankama. 

U samoj anketi, koja je stizala mailom, naglašeno je kako će odgovori novinara biti anonimni te da je sve u svrhu istraživanja odnosa novinara s odjelima za odnose s javnošću. Na kraju se od 216 novinara odazvalo njih samo 52. 

Kada je dva dana prije objave rezultata za najbolje PR-ovce odaslana obavijest kako je poznato pet "finalista", od kojih će se birati jedan, počela su se postavljati pitanja. 

Cijeli tekst možete pročitati na index.hr