Iz medija

Ovo je Hrvatska 2019.: za Državno izborno povjerenstvo teletekst je medij, Facebook nije

29.03.2019.
Link na članak

Hrvatska neće pod posebno povećalo staviti financiranje političkih oglasa na društvenim mrežama i on-line servisima u predstojećoj kampanji za Europski parlament, proizilazi iz odgovora Državnog izbornog povjerenstva koje je danas dobio Telegram.

Pitali smo DIP i Ministarstvo financija hoće li, kako je zatražio i GONG, propisati da je oglašavanje na društvenim mrežama medijsko oglašavanje i da kao takvo treba biti posebno iskazano u financijskim izvješćima o troškovima promidžbe. Odgovor DIP-a je – negativan, a Ministarstvo financija šuti.

Sama činjenica da Hrvatska, kako smo već i pretpostavili neće imati poseban tretman političkog oglašavanja na društvenim mrežama, iako se o baš o tome već tri godine vode burne rasprave u praktički svim demokratskim zemljama, prilično je spektakularna. Još je zabavnije kad se zna da Hrvatska težnju za transparentnošću političkog oglašvanja na društvenim mrežama unutar tijela Europske unije gorljivo podržava.

No, pravi spektakl krije se ipak na domaćem terenu. Odnosno, u objašnjenju DIP-a zašto neće tražiti posebno iskazivanje troškova oglašavanja na društvenim mrežama u izvješću o medijskom oglašavanju. Društvene mreže, naime, za hrvatsko zakonodavstvo, nisu medij. DIP se u takvom tumačenju poziva na članak 2. Zakona o medijima u kojem je propisano što su to mediji. Među njima nema poimenice navedenih društvenih medija (iako bi se dalo raspravljati o tome ne može li ih sve svesti pod definiciju “elektroničkih publikacija”, ili “urednički oblikovanih programskih sadržaja”), ali ima, primjerice – teleteksta. Ukratko, za Državno izborno povjerenstvo teletekst je medij. Facebook nije.

Cijeli tekst možete pročitati ovdje.