Aktualno > Vijesti

Medijski trendovi: Mobilne platforme i dalje u porastu

22.08.2016.

Rast popularnosti mobilnih aplikacija i platformi nastavlja se i u 2016. godini, a oglašavanje na mobilnim platformama u 2015. godini činilo je 17 posto ukupnog ulaganja u oglašavanje u medijima uopće, pokazuje istraživanje američkog istraživačkog centra Pew Research Center "State of the News Media 2016". 

Izvještaj američkog istraživačkog centra Pew Research Center o stanju medija u 2016. godini naglašava kontinuirani utjecaj digitalnih tehnologija na novinarstvo.

Prema podacima koje su prikupili istraživači Centra, gotovo 50% odraslih Amerikanaca vijesti dobiva s Facebooka, dok je cirkulacija tiskanih dnevnih novina pala za 7 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Prihodi od oglašavanja za tiskane medije doživjeli su najveći pad od 2009. godine, dok je ulaganje u reklame na mobilnim platformama u istom razdoblju naraslo za 65 posto.

Iako je ovo značajan postotak, on zapravo pokazuje i usporavanje rasta za digitalne platforme, kod kojih su se ti postotci prijašnjih godina mjerili troznamenkastim brojevima.

Ipak, oglašavanje na mobilnim platformama u 2015. godini činilo je 17 posto ukupnog ulaganja u oglašavanje u medijima uopće.

Pet najvećih internet kompanija (Google Facebook, Yahoo, Microsoft i Twitter) zaradili su 65 posto od 59,6 milijardi dolara potrošenih na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini. 

“Podaci sve jasnije pokazuju da utjecaj ovih kompanija ide daleko dalje od poslovnog i ulazi u samu bit novinarske industrije", kaže se u uvodu izvještaja. 

Način na koji korisnici dolaze do vijesti također je značajno pod utjecajem rasta mobilnih tehnologija. Od 110 najpopularnijih izvora informacija - uključujući i televizijske kuće i digitalne izdavače - 99 ih ima više posjeta na mobilnoj nego na desktop verziji web stranice.

Kompletan izvještaj "State of the News Media 2016" dostupan je ovdje.

Izvor: Media.ba, Nieman Lab, Pew Research Center

Rast popularnosti mobilnih aplikacija i platformi nastavlja se i u 2016. godini, a oglašavanje na mobilnim platformama u 2015. godini činilo je 17 posto ukupnog ulaganja u oglašavanje u medijima uopće, pokazuje istraživanje američkog istraživačkog centra Pew Research Center "State of the News Media 2016". 

Izvještaj američkog istraživačkog centra Pew Research Center o stanju medija u 2016. godini naglašava kontinuirani utjecaj digitalnih tehnologija na novinarstvo.

Prema podacima koje su prikupili istraživači Centra, gotovo 50% odraslih Amerikanaca vijesti dobiva s Facebooka, dok je cirkulacija tiskanih dnevnih novina pala za 7 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Prihodi od oglašavanja za tiskane medije doživjeli su najveći pad od 2009. godine, dok je ulaganje u reklame na mobilnim platformama u istom razdoblju naraslo za 65 posto.

Iako je ovo značajan postotak, on zapravo pokazuje i usporavanje rasta za digitalne platforme, kod kojih su se ti postotci prijašnjih godina mjerili troznamenkastim brojevima.

Ipak, oglašavanje na mobilnim platformama u 2015. godini činilo je 17 posto ukupnog ulaganja u oglašavanje u medijima uopće.

Pet najvećih internet kompanija (Google Facebook, Yahoo, Microsoft i Twitter) zaradili su 65 posto od 59,6 milijardi dolara potrošenih na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini. 

“Podaci sve jasnije pokazuju da utjecaj ovih kompanija ide daleko dalje od poslovnog i ulazi u samu bit novinarske industrije", kaže se u uvodu izvještaja. 

Način na koji korisnici dolaze do vijesti također je značajno pod utjecajem rasta mobilnih tehnologija. Od 110 najpopularnijih izvora informacija - uključujući i televizijske kuće i digitalne izdavače - 99 ih ima više posjeta na mobilnoj nego na desktop verziji web stranice.

Kompletan izvještaj "State of the News Media 2016" dostupan je ovdje.

Izvor: Media.ba, Nieman Lab, Pew Research Center