U tom je online istraživanju sudjelovalo nešto više od tisuću ispitanika, od kojih je 78 posto internet označilo glavnim izvorom informacija, gotovo 92 posto ga koriste više puta dnevno, pri čemu su u odnosu na prošla slična istraživanja potpuno nestale međugeneracijske granice te ga sada jednako koriste i mladi i stari.
Anketirani građani prosječno na internetu dnevno tijekom tjedna provode oko četiri sata, a vikendima i više, pri čemu gotovo sve dobne skupine koriste e-mail, dok su na drugom mjestu, za njih 82 posto, traženje korisnih informacija te za 81 posto informiranje o aktualnim događajima.
Osim e-maila, više od 79 posto u internetskoj komunikaciji koriste Messenger, a po dobnim skupinama primjetne su razlike tek u tome da stariji to koriste za tzv. ozbiljnije potrebe, poput traženje korisnih informacija i online Shoppinga, a mladi više za posjećivanje društvenih mreža, gledanje videa i slušanje glazbe.
Mreža YouTube jedna je od najpopularnijih - koristi ga čak 93 posto ispitanika, dok na Facebooku provode dnevno najviše vremena, njih 24,6 posto otprilike više od dva sata dnevno, najčešće za komunikaciju s prijateljima i obitelji.
Dominaciju interneta u Hrvatskoj među svim medijima potvrđuje i podatak da čak 88 posto ispitanika ističe kako na internetu nalazi jedinstvene informacije koje nigdje drugdje nisu dostupne, a gotovo 57 posto najviše vjeruje internetu, dvostruko više nego televiziji.
Da je internet najpouzdaniji medij smatra 54 posto anketiranih, dok je to za 28,2 posto televizija.
"Internet je najkorišteniji medij od buđenja pa kroz cijeli dan, dok TV tek nakratko preuzima primat navečer. Gledajući TV više od 40 posto ispitanika usput i surfa", ističu istraživači, dodajući da su hrvatski građani i najzadovoljniji količinom, vrstama i kvalitetom sadržaja na internetu.
Više od 70 posto ispitanika složilo se da medije prate želeći biti informirani, a 62,3 posto ih to radi kao dio dnevne rutine, dok za 59 posto mediji služe kako bi dobili objašnjenja za događaje koji utječu na njihove živote.
Dosta prate i sadržaje dnevnih novosti, ali i tu ih najviše (70 posto) prati news portale, dok ih 35,6 posto čita tiskana izdanja, a putem mobilnih aplikacija njih 23 posto.
Autor: Hina