Aktualno > Vijesti

Integrativno poučavanje medijske pismenosti

22.11.2019.

-Medijsko opismenjvanje nam je važno za kritičko razumijevanje medija, vrednovanje medijskih poruka, uočavanje lažnih I prikrivenih poruka, obranu od manipulacija, ali i za stvanje vlastite medijske poruke, kazala je Irena Šafarik Župić na konferenciji za novinare predstavljajući projekta In Medias ReStart - integrativno poučavanje medijske pismemosti.

Predstavljanjem javnosti rezultata projekta In Medias ReStart – integrativan pristup poučavanju medijske, digitalne, čitalačke, prirodoslovne, višejezične i multikulturalne pismenosti, u Zagrebu je uspješno okončan dvogodišnji projekt Europske unije, vrijedan 1.442.364,79 kn kuna, u cijelosti financiran od strane Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je osmišljen u sklopu poziva „Unaprjeđenje pismenosti - temelj cjeloživotnog učenja".

U Hrvatskoj projekt su realizirale tri odgojno – obrazovne ustanove. Korisnik projekta za Hrvatsku je  Osnovna škola Matije Gupca iz Zagreba, kojoj su se u provedbi kao partneri pridružile Osnovna škola Maria Martinolića iz Malog Lošinja i Srednja škola Marka Marulića iz Slatine.

Kako je kazala voditeljica projekta Irena Šafarik Župić jedan od temeljnih ciljeva Projekta je bio stručno usavršavanje odgojno - obrazovnih djelatnika koje je provedeno kroz niz predavanja stručnjaka specijalista za različita tematska područja pismenosti, organizacijom webinara  te studijskim posjetom međunarodnoj školi u Stockholmu.  - Integrativnim pristupom proučavanju pismenosti bavio se 31 nastavnik, a u radionicama i ostalim aktivnostima projekta  sudjelovalo je 136 učenika, dok su o aktivnostima projekta kroz razne oblike suradnje i obavještavanja informirani i roditelji učenika i šira obrazovna zajednica,  kazala je Šafarik Župić.

Uz svoju edukativnu, softversku komponentu, projekt je imao i hardversku sastavnicu. Naime, škole koje su sudjelovale u njemu djelomično su obnovile svoja nastavna pomagala. Za potrebe Projekta za škole – sudionice nabavljena je suvremena tehnička oprema – video projektori, tableti, pametne ploče, fotoaparati, audio oprema, printeri itd.

Prema riječima Ljiljane Klinger, ravnateljice OŠ Matije Gupca,  škole-nositeljice projekta, značajno postignuće projekta je razvoj izvannastavnih  kurikula za učenike od trećeg razreda osnovne do drugog razreda srednje škole. Kurikulima osmišljenima tijekom provedbe projekta, kroz integrativni pristup poučavanju svekolike pismenosti, razvijaju se učeničke kompetencije i vještine na područjima medijske, digitalne, čitalačke, prirodoslovne, višejezične i multikulturalne pismenosti. -Uz to, Projekt je iznjedrio i šest priručnika za izvannastavne aktivnosti s temama ciljanih pismenosti, pojašnjava Klinger.

 

Autor: I.Buljan

 

 

-Medijsko opismenjvanje nam je važno za kritičko razumijevanje medija, vrednovanje medijskih poruka, uočavanje lažnih I prikrivenih poruka, obranu od manipulacija, ali i za stvanje vlastite medijske poruke, kazala je Irena Šafarik Župić na konferenciji za novinare predstavljajući projekta In Medias ReStart - integrativno poučavanje medijske pismemosti.

Predstavljanjem javnosti rezultata projekta In Medias ReStart – integrativan pristup poučavanju medijske, digitalne, čitalačke, prirodoslovne, višejezične i multikulturalne pismenosti, u Zagrebu je uspješno okončan dvogodišnji projekt Europske unije, vrijedan 1.442.364,79 kn kuna, u cijelosti financiran od strane Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Projekt je osmišljen u sklopu poziva „Unaprjeđenje pismenosti - temelj cjeloživotnog učenja".

U Hrvatskoj projekt su realizirale tri odgojno – obrazovne ustanove. Korisnik projekta za Hrvatsku je  Osnovna škola Matije Gupca iz Zagreba, kojoj su se u provedbi kao partneri pridružile Osnovna škola Maria Martinolića iz Malog Lošinja i Srednja škola Marka Marulića iz Slatine.

Kako je kazala voditeljica projekta Irena Šafarik Župić jedan od temeljnih ciljeva Projekta je bio stručno usavršavanje odgojno - obrazovnih djelatnika koje je provedeno kroz niz predavanja stručnjaka specijalista za različita tematska područja pismenosti, organizacijom webinara  te studijskim posjetom međunarodnoj školi u Stockholmu.  - Integrativnim pristupom proučavanju pismenosti bavio se 31 nastavnik, a u radionicama i ostalim aktivnostima projekta  sudjelovalo je 136 učenika, dok su o aktivnostima projekta kroz razne oblike suradnje i obavještavanja informirani i roditelji učenika i šira obrazovna zajednica,  kazala je Šafarik Župić.

Uz svoju edukativnu, softversku komponentu, projekt je imao i hardversku sastavnicu. Naime, škole koje su sudjelovale u njemu djelomično su obnovile svoja nastavna pomagala. Za potrebe Projekta za škole – sudionice nabavljena je suvremena tehnička oprema – video projektori, tableti, pametne ploče, fotoaparati, audio oprema, printeri itd.

Prema riječima Ljiljane Klinger, ravnateljice OŠ Matije Gupca,  škole-nositeljice projekta, značajno postignuće projekta je razvoj izvannastavnih  kurikula za učenike od trećeg razreda osnovne do drugog razreda srednje škole. Kurikulima osmišljenima tijekom provedbe projekta, kroz integrativni pristup poučavanju svekolike pismenosti, razvijaju se učeničke kompetencije i vještine na područjima medijske, digitalne, čitalačke, prirodoslovne, višejezične i multikulturalne pismenosti. -Uz to, Projekt je iznjedrio i šest priručnika za izvannastavne aktivnosti s temama ciljanih pismenosti, pojašnjava Klinger.

 

Autor: I.Buljan