Do 21. ožujka prikazat će se 14 filmova nastalih od 1931. do 2015. godine koji na različite načine tematiziraju novinarstvo na filmu, među ostalim, djela Sidneya Lumeta, Howarda Hawksa, Billyja Wildera i mnogih drugih, najavljeno je iz "Tuškanca".
Zlatnom plamom u Cannesu ovjenčana modernistička drama Slatki život iz 1961. prikazuje tamno naličje tadašnjeg urbanog života, industriju zabave i dekadenciju potrošačkog društva. Film je Marcella Mastroiannija etabliralo kao vrsnog karakternog glumca, a zahvaljujući prezimenu jednog lika lansiralo danas sveprisutni naziv za fotografe koji 'love' slavne - paparazzo.
Uoči prve projekcije uvodnu riječ o temi programa održat će filmska kritičarka Višnja Vukašinović.
U petak slijedi remek-djelo TV-mreža (1976.) Sidneya Lumeta, crnohumorna satira usmjerena protiv tabloidnog korporativnog novinarstva, nagrađena brojnim Oscarima, Zlatnim globusima i nagradom BAFTA za najboljeg glumca, koja je Peteru Finchu dodijeljena posthumno.
Iste večeri prikazuje se Strah i prijezir u Las Vegasu (1998.), psihodelični satirični film ceste Terryja Gilliama, adaptaciju kultnog istoimenog romana Huntera S. Thompsona.
U subotu je na programu s četiri Oscara nagrađen politički triler Svi predsjednikovi ljudi (1976.) Alana J. Pakule, koje sugestivno dočarava ozračje urote, nemorala i prijetnje o aferi Watergate, a iste večeri se prikazuje i Spotlight (2015.) Toma McCarthya, nagrađivana politizirana drama temeljena na istinitim događajima, svojevrsna oda nekadašnjem istraživačkom novinarstvu za koje se čini da danas više nije moguće.
Dan kasnije, u nedjelju, prikazat će se Probuđena savjest (1999.) Michaela Manna, također na istinitim događajima temeljena triler-drama o duhanskoj industriji i prikrivanju podataka o štetnosti pušenja.
"Posrijedi je sugestivno režirano, dramski tenzično djelo koje odlikuje slojevito karakterno-psihološko profiliranje dvojice središnjih likova koji se baš kao i njihov odnos mijenjaju pod pritiskom i djelovanjem straha, te odličan ritam i naglašena atmosferičnost", stoji u najavi.
Idući tjedan počinje jednim domaćim ostvarenjem, filmom Novinar Fadila Hadžića (1979.), pričom o nevoljama s kojima se suočavaju profesiji i istini odani pojedinci iz novinarske struke, i jedno od najuspjelijih hrvatskih filmova uopće, sa Radom šerbedžijom i Fabijanom šovagovićem u glavnim ulogama.
U nastavku večeri prikazuje se fantastična komedija Dogodilo se sutra Renea Claira (1944.), jedno od ležernih eskapističkih ostvarenja koje je autor realizirao tijekom boravka u Americi.
Uslijedit će u utorak noirovska drama As u rukavu Billyja Wildera iz 1951., nominirana za Oscara i nagrađena u Veneciji, u kojoj je Kirk Douglas ostvario ulogu amoralnog reportera te Park Row (1951), djelo kultnog Samuela Fullera koje se odlikuje slikovitim karakterima, intrigantnim međuodnosima te elaboriranjem strasti i integriteta pojedinca posvećena novinarstvu.
Za 'novinarski' program odabrano je i remek-djelo Slatki miris uspjeha Alexandera Mackendricka (1957.), izričito kritičan i ciničan portret novinarskog okruženja fokusiran na elaboriranje dvoje beskrupuloznih protagonista koje ukazuje na raspad moralnih vrijednosti.
Također u srijedu održat će se projekcija za Oscara višestruko nominirane Naslovne strana Lewissa Milestonesa (1931.), ranog eksperimenta u korištenju humornih dijaloga, koji je bio još dvaput ekraniziran - 1974. i 1988.
Ciklus završava u četvrtak projekcijom remek-djela screwball komedije Njegova djevojka Petko Howarda Hawksa (1940.), s brzim i duhovitim replikama, te zapamćenim glumačkim nastupima Caryja Granta i Rosalind Russell.
Kao posljednji film programa najavljen je Zovi Northside 777 Henryja Hathawaya (1948.), izuzetno realistična noirovska drama snimana na autentičnim lokacijama, s Jamesom Stewartom u glavnoj ulozi.
Autor: Hina