Zašto je medijska pismenost važna, pogotovo u kontekstu nadolazećih izbora, kako kritički razmatrati informacije s kojima se susretnemo na internetu te na koje načine prepoznati da gledamo tekst i fotografije nastale putem AI alata, bile su teme Gongove radionice "Navigiranje morem informacija: Medijska pismenost 21. stoljeća”, koju su 25. studenog 2023. u prostoru udruge PEČETRI u Varaždinu održali naša Milica Bogdanović i Matej Mikašinović-Komšo.
Digitalna medijska pismenost - što kao građanke možemo poduzeti tijekom izbora 2024. godine?
28.11.2023.
Link na članak
Kroz četiri sesije smo građankama pružili znanja, vještine i alate za kritičku evaluaciju informacija, efikasnijeg navigiranja digitalnim platformama, sposobnosti donošenja odgovornijih odluka vezanih za sadržaj s kojim stupe u kontakt te otpornost prema neprovjerenim informacijama. Pritom smo te vještine i alate praktično primijenili putem interaktivne sesije, u kojoj su sudionice raspravljale o četiri istinitih slučaja iz prošlih izbora, gdje je došlo do nedopustive sprege politike i medija.
A što su pritom sami sudionici i sudionice imale za reći o značaju medijske pismenosti te samoj radionici? Za Helenu Vulić, studenticu sa Sveučilišta Sjever u Varaždinu, ova radionica je bila prilika da proširi znanje o medijima.
,,Ja sam druga godina studija Multimedije, oblikovanja i primjene i tamo je vrlo bitna medijska pismenost. Tehnologija se razvija iz godine u godinu i smatram da medijsku pismenost u školstvo treba uvesti sve ranije“.
Nikola Bosilj, nastavnik politike i gospodarstva, kaže da je medijska pismenost marginalizirana u školama, posebno u stručnim školama, te da zavisi od njegovog entuzijazma da sa učenicima uređuje školski list i priprema ih za sudjelovanje u Danima medijske pismenosti. Pritom bi volio da medijska pismenost postane zaseban predmet, a kako bi ga uopće mogao i predavati, mora sudjelovati u ovakim radionicama i edukacijama.
,,U ovom području se svake godine događa nešto novo, evo naprimjer umjetna inteligencija, i moramo ići na edukacije i dati sebi prostora da učimo nešto novo i da to primjenjujemo u nastavi“.
Bosilj je na radionicu došao sa učenikom Petrom Burekom koji je, kaže, zadovoljan sadržajem radionice i prilikom za sudjelovanje.
Više možete pročitati i pogledati na gong.hr.