Iz medija

Explore Feed: Online mediji sami su krivi što ih Facebookova ‘raketa’ vodi u propast

27.10.2017.
Link na članak

netokracija.com

Facebook već posjeduje sve informacije o našim čitateljima, odnosno korisnicima medijskih brendova. Uzima im i dio oglašivačkog kolača, a ono što mediji i zarade, opet moraju djelomično ulagati u Facebook, ne bi li putem oglašavanja došli do ciljanih korisnika. I nakon svega toga Facebook pokrene eksperiment Explore Feed putem kojeg još više sreže organski, neplaćeni doseg. Koliko medijska industrija treba znakova da je krajnje vrijeme za promjenu?

Posljednjih je dana mnoge brendove, a posebice medijske, zabrinuo Facebookov eksperiment koji se provodi u šest zemalja, među kojima je i susjedna Srbija, a u sklopu kojega je sav sadržaj Facebook stranica postavljen u poseban feed, zvan Explore, označen ikonom rakete – i samim time postao daleko manje vidljiv korisnicima ove društvene mreže jer se više ne nalazi u redovnom News Feedu. Što to znači za internetsko-medijsku industriju, koja je, ruku na srce, sama suodgovorna za potencijalni mračni scenarij koji bi mogao nastati nakon ovog eksperimenta?

Eksperiment koji Facebook provodi istodobno je proglašen ubojicom organskog dosega sadržaja, a potom i ubojicom online medija. No, svima koji rade u internetsko (medijskoj) industriji već bi trebalo biti kristalno jasno da je ovo ubojstvo s predumišljajem, odnosno da se priprema godinama. Čak i ako konačni rezultat ne bude toliko dramatičan, pokazuje koliki utjecaj Facebook ima na online medije – što će, u najboljem scenariju, biti znak medijskoj industriji kako je došlo krajnje vrijeme da se trgne. U najgorem, taj će trzaj biti onaj smrtni, barem za već i sada poprilično klimav poslovni model.

Ova mi je tema višestruko zanimljiva – s jedne strane, dugo pratim utjecaj društvenih mreža, s Facebookom na prvom mjestu, na marketinške strategije brendova, s druge, i sama sam direktno uključena u internetsko-medijsku industriju koja poprilično ovisi, prvenstveno o Facebooku i Googleu, a potom i drugim tehnološkim platformama…

Cijeli tekst možete pročitati ovdje.

Autorica: Mia Biberović